دربان حرم آقا علی بن موسی الرضا(ع)
دربان حرم آقا علی بن موسی الرضا(ع)

دربان حرم آقا علی بن موسی الرضا(ع)

خوان گسترده کرامت آقای کریم

خوان گسترده کرامت آقای کریم

 

 

موارد بسیاری اتفاق می افته که زائرین عزیز آقا چه در حرم مطهر و چه از طریق پیامهای وبلاگ ، از ما در مورد غذای مهمانسرای حضرت و اینکه چطور میشه اون رو تهیه کرد ، سؤال میکنند .

من معمولا خدمتشون عرض میکنم که توزیع فیشهای مهمانسرای حضرت بوسیله مأمورین مربوطه و در محل اسکان زائرین انجام میشه و ظاهرا شانسیه ولی باطنا با امضای آقاست که روزی افراد میشه و بعضا نمونه هایی از آنچه خودم دیدم رو هم براشون عرض میکنم ( که قبلا در وب هم براتون نوشتم )

چندی پیش پیام زیر رو از یکی از بینندگان وب دریافت کردم :

السلام علیک یا حضرت علی بن موسی الرضا ع

سلام زیارتتون قبول از کربلای معلی

توفیقی حاصل شد - بنده انشالله روز مبعث حضرت رسول اکرم ص در جوار حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا ع خواهم بود انشالله - سوالی داشتم البته ببخشید این سوال را میپرسم بنده خیلی دلم میخواهد از غذای حرم امام رضا استفاده کنم ولی تا به حال این سعادت را نداشتم ممکنه بنده را در این زمینه راهنمایی بفرمایید آیا میتونم غذایی از اونجا بگیرم ممنونم اگر بصورت خصوصی جوابم را بدهید. (بنده ........ هستم)

منم در جواب ایشون نوشتم :

سلام
همانطور که قبلا هم در وب توضیح دادم ، فیش غذای متبرک توسط نمایندگان آستان قدس در محل اسکان زائرین ( اعم از هتل ، مهمانپذیر ، مسافرخانه ، چادرهای مسافرتی و .... ) توزیع میشه و مستقیما به خود زائرین تحویل داده میشه نه مدیر هتل و .....
و این کار هم بصورت نامنظم انجام میشه تا کسی خدای نکرده سوء استفاده نکنه
بنابراین ظاهرا دریافت فیش غذای متبرک شانسیه و باطنا اینه که باید خود آقا بخوان و عنایت کنند
برای خدام هم بیرون بردن غذا از مهمانسرای خدام ممنوعه
البته ما بعضا میتونیم در حد یه ماست یا تکه ای نون برای تبرک از مهمانسرا خارج کنیم
کشیک این هفته من روز جمعه 93/3/2 و کشیک بعدیم روز شنبه 93/3/10 هست و اگر شما در یکی از این دو روز در حرم مطهر تشریف داشته باشید برای تبرک میتونم این مقدار رو تقدیم کنم
در روز عید مبعث احتمال داره که من کشیک فوق العاده داشته باشم ولی معمولا در زمان کشیک فوق العاده ناهار یا شام نداریم .
و اما پیشنهاد من :
1) از خود آقا بخواهید . یقینا اگه ایشون بخوان بهتون میرسه ( این رو من با چشم خودم دیدم )
2) من معمولا اگه نبات متبرک حرم مطهر رو داشته باشم و زمان سفر دوستان وب با زمان کشیکم ( عادی یا فوق العاده ) همزمان باشه ، بسته نبات متبرک رو تقدیم میکنم .
لذا زمان ورودتون به مشهد رو از طریق پیامک یا واتس آپ به من بگید تا اگه شد نبات متبرک حرم مطهر رو تقدیمتون کنم

چند روز از اون زمان گذشت و من دیدم ایشون هیچ تماسی نگرفتند . بعد از سفرشون ازشون پرسیدم : چی شد ؟ چرا تماس نگرفتین ؟

ایشون در جواب نامه زیر رو نوشتند :

بنام خدا
السلام علیک یا حضرت علی بن موسی الرضا ع
سلام به آقای دربان حرم
آن روزی که از شما خواستم که چطور میتونم مهمان آقا باشم و از غذای مهمان سرا استفاده کنم در جوابم پاسخ دادید که فیش ها را داخل هتل ها و درب منازل خودشون پخش می کنند و دسترسی به فیش ندارید! راستش دلم گرفت ... اما در حالی که ادامه پیامتون را می خوندم دو نکته راه حل برایم گذاشته بودید یکی اینکه اگر براتون مقدور بود تماس بگیرم و بیام مقداری نبات و نان تبرکی بگیرم و نکته دوم اینکه گفتید از خود آقا حضرت علی بن موسی الرضا ع بخواهم ...
حقیقتش اولش کمی دلخور شدم و با خودم گفتم اصلا چه اشتباهی کردم به آقای دربان حرم گفتم ...
دوباره پیش خودم فکر کردم گفتم اصلا این آقای دربان حرم راست میگه ! چه کاریه که من اینقدر پرتوقع باشم ...
حالا برم مشهد خدا بزرگه و از خود آقا درخواست می کنم .... تا اینکه به مشهد ...به داخل حرم رسیدم موقعی بود که نزدیک اذان ظهر بود و بعد از سلام و زیارت و خوندن نماز و زیارتنامه و دعا داخل حیاط شدم از یکی از آقایان خادم آنجا پرسیدم آقا چطور میتونم غذای تبرکی بگیرم گفت ای .... ! فیش نداشته باشی به این راحتی نمی تونی غذا بگیری گذشتم و رفتم تا به مهمان سرا رسیدم از یه خانومی خادم دوباره اونجا پرسیدم چطور میتونم فیش بگیرم دقیقا همون حرفهایی را زد که شما بهم گفته بودید ... اصلا ناامید نشدم و یکی دوباری رفتم نزدیک مهمان سرا و دست خالی برگشتم تا اینکه روزجمعه رسید و شبش میخواستیم با هم کاروانی هامون برگردم به تهران حدود 20 نفر بودیم ... روز جمعه شد ساعت5/9 صبح رفتم حرم و پس از زیارت و دعا باز هم مثل روزهای قبل رفتم نزدیک مهمان سرا ایستادم این بار رو به گنبد کردم و با دلی گرفته و ناراحتی گفتم آقا من زائر شما هستم و در این چند باری که به اینجا می آیم و مهمان شما هستم غذای تبرکی نخوردم کرم و بخشش شما خیلی بالاست و پس از درد و دلی با آقا بعد از چند لحظه ای دیدم آقایی نزدیک مهمان سرا با خانواده اش به داخل می روند خانومی نزدیک شد به اون آقا گفت یه فیش دارید به من بدید دیدم اون آقا دست داخل جیب پیراهنش کرد و فیشی به آن خانم داد به محض دیدن این صحنه منم نزدیک اون آقا رفتم و سوال کردم آقا فیشی اضافی هم دارید به من بدهید دیدم اون آقا مجددا دست داخل جیب پیراهنش کرد و یک فیش به من داد اون لحظه خیلی خوشحال شدم گفتم خدا را شکر و از آقا حضرت علی بن موسی الرضا ع تشکر کردم و داخل مهمانشرا شدم و با روی خوش و زیبای دربانان مهمان سرا وارد شدم و پس از صلواتی به سالن مهمان سرا هدایت شدیم و باز با خوشرویی دربانان و مسئولین مهمان سرا رفتم نشستم تا اینکه غذا رسید و فیش را تحویل دادم وغذای تبرکی را گرفتم دوباره از آقا تشکر کردم و خدا را شکر گفتم که لطف آقا شامل حالم شده با خودم گفتم مقداری ازاین غذا را میخورم و بقیه را با خودم می برم تا تبرکی به بقیه دوستانم بدهم ظرفی یکبار مصرف گرفتم و مقداری از غذا را داخل ظرف ریختم و با مقداری نان در دو نایلون پیچیدم تا بوی غذا بیرون نپیچد و مجددا داخل حرم شدم و نشستم تا ساعت 2 نماز و زیارتنامه و زیارت جامعه و دعای وداع را هم خوندم و پس از زیارت و تشکر مجدد از آقا ... حرم را ترک کردم تا اینکه رسیدم به داخل هتل و دوستانم را در جریان گذاشتم آنها بهم گفتند تو چطور وارد مهمان سرا شدی و به ما چیزی نگفتی و من حقیقت را به اونها گفتم و مقداری غدای تبرک به آنها دادم و مقداری هم برای شفای مریض به تهران بردم ...انشاالله غذای تبرک روزی شما باشه ! این لطف و کرم آقا را هرگز فراموش نمی کنم سفری معنوی و خاطره انگیز... !!! این پیام را با اشک نوشتم و یاد گرفتم که هیچ وقت از بنده خدا چیزی نخواهم و از خود خدا و ائمه اطهار ع طلب کنم ... .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد