دربان حرم آقا علی بن موسی الرضا(ع)
دربان حرم آقا علی بن موسی الرضا(ع)

دربان حرم آقا علی بن موسی الرضا(ع)

صفای دربانی حرم آقای مهربون 15


            
چهارشنبه شب یه mp3 player آماده کردم و با خودم گفتم از این به بعد با این mp3 player صدای مداحی مراسم غبارروبی رو ضبط میکنم که کیفیت بهتری داره و از این بابت خوشحال بودم . صبح پنجشنبه 1392/11/03 تا اومدم کارهام رو روبراه کنم و برم حرم مطهر ، یه مقداری دیر شد . وقتی رسیدم دیدم مراسم خطبه تموم شده و مراسم زیبای غبارروبی شروع شده و حاج آقای باقریان در حال مداحی هستند . پس سریع رفتم تا جارو بردارم و به بقیه همکاران ملحق بشم ولی دیدم جاروها تموم شده . پس دست خالی رفتم و کنار اونا ایستادم و با خودم فکر میکردم که چکار کردم که نتنها توفیق جارو کردن حرم آقا ازم سلب شده که بعلت دیر شدن نمیتونم mp3 player رو روشن کنم و صدای مداحی رو ضبط کنم . وقتی فکر کردم دیدم من راه رو اشتباه رفتم و نفهمیدم که آقا هستند که باید اجازه بدن که بتونم صدا رو ضبط کنم و بتونم حرم باصفاشون رو جارو کنم و .... نه داشتن عنوان خادمی و داشتن mp3 player و ... پس همونجا به خود آقا متوسل شدم و ازشون بابت همه چی عذرخواهی کردم و خواهش کردم که توفیقات رو ازم سلب نکنن و مطمئن بودم که آقا مهربونتر از اونی هستند که خواهش این نوکر روسیاهشون رو رد کنند .
مداحی که تموم شد همکارامون حرکت کردند که صحن مطهر رو غبارروبی کنند . من مونده بودم چکار کنم که یکدفعه دیدم همکار کناریم داره بسمت آسایشگاه برمیگرده ( ظاهرا عجله داشت و میخواست بره )
منم فوری جاروش رو ازش گرفتم و شروع کردم به غبارروبی صحن مطهر . مونده بودم چطور از آقای مهربون تشکر کنم که اجازه دادند صحن و سرای باصفاشون رو غبارروبی کنم . در همونحال دیدم حاج آقای خواص فر میخونه :
من راز دلم را به کسی باز نگفتم
من سفره ی دل پیش کسی باز نکردم
یاضامن آهو یاضامن آهو
شب ساعت 18 رفتم سرپست . آقا شب جمعه ایه منت رو بر من تمام کرده بودند و اجازه داده بودند پایین پای مبارک به زائراشون خدمت کنم . نوکری توی ایوان طلای صحن آزادی روزی شب جمعه من بود . جایی که هرچند ثانیه یه بار چشم آدم به جمال دلارای ضریح نورانی آقا روشن میشه . هیچ پستی اینجوری نیست . حتی پنجره فولاد هم باید بری جلو و دقت کنی تا ضریح مطهر آقا رو ببینی و اگر شلوغ باشه که هیچی .
اتفاقا هوا هم سرد نبود و فرشهای آویزون دم درها رو بالا زده بودند . خلاصه جاتون خالی تا جایی که تونستم سعی کردم با نگاه به ضریح مطهر آقا ، چشمهام رو روشن کنم .
وقتی خدمتم رو شروع کردم ، صدای سخنرانی قبل از دعای کمیل از رواق امام خمینی ( ره ) پخش میشد . بعد از سخنرانی مداحی بود و در ساعت 19 دعای کمیل شروع شد . با خودم گفتم با این شلوغی اینکه هر چند ثانیه باید به وظیفه ام عمل کرده و جواب سؤالای زائرای آقای مهربون رو بدم ، نمیشه صدای دعا رو خوب ضبط کنم ولی یادم اومد که همه چی دست خود آقاست و اگر آقا بخوان خوب ضبظ میشه و اگه نخوان نمیشه . پس با اجازه آقا و با توکل بر خدا
mp3 player رو روشن کردم و صدا رو ضبط کردم . الان که صدا رو چک کردم دیدم آقا بیشتر از حد انتظارم بنده نوازی کردند و نتنها صدا خوب ضبط شده که صدای زائرین باعث میشه آدم با شنیدنش با تمام وجود بره توی حرم و خودش رو اونجا ببینه . فقط تنها مشکلش صدای من هست که در همینجا از همه تون عذرخواهی میکنم .
جاتون واقعا خالی بود . مداح محترم ( حاج ابراهیم قانع ) هم واقعا سنگ تموم گذاشت و دلها رو به حرم همه ائمه معصومین ( علیهم السلام ) برد . خلاصه هر چی بگم کم گفتم . باید خودتون بودید و با تمام وجود حس میکردید . انشاالله با عنایات خاصه آقا به همین زودی به پابوسی آقای مهربون مشرف بشید و یه شب جمعه دعای کمیل رو توی حرم آقا بخونید .
                

جهت دانلود صدای دعای کمیل روی عکس کلیک کنید
                     
وسط دعا بود که دیدم جنازه یه خانمی رو آوردن که برای طواف به داخل حرم ببرند . یه رسم زیبا تو مشهد هست و اون اینه که جنازه ها رو میارن توی حرم و تا نزدیک ضریح مطهر میبرند ( بعلت شلوغی نمیشه جای ضریح مطهر طواف بدن ) و بعد که میخوان از حرم مطهر خارج کنند ، دم در جنازه رو روی زمین گذاشته و پارچه روی تابوت رو کنار زده و فرش رو برمیگردونن روی تابوت و اون رو تکون میدن تا خاک پای زائرین آقا روی کفن میت بریزه و متبرک بشه .
بعد از دعا دیدم همکار کناریم ( ورودی راهرو دارالسرور ) که تازه مشرف شده یه پسربچه ناز حدودا یک ساله رو بغلش گرفته و میگه پیدا شده . گفتم بده به من ببرمش دفتر گمشدگان  ولی ظاهرا اون بچه جاخوش کرده بود و آروم تو بغل همکارم نشسته بود و نمیومد . پس خودش اون رو برد و بعد که برگشت گفت پدرش دم در دفتر گمشدگان منتظرش بوده .
حدود ساعت 21:30 وظیفه زیارت نیابتی رو انجام دادم . بعد از زیارت میخواستم چند تا عکس براتون بگیرم ولی دیدم عکسام همه تکراری شده و باید عکسای جدید بگیرم . بازم عنایات آقا شاملم شد و یه زاویه جدید توی آسایشگاه برای عکس گرفتن پیدا کردم .
ساعت 24 وقتی داشتم دوباره میرفتم سرپست یه عده از جوونا رو دیدم که داشتن سینه زنی میکردند و یه نوای زیبایی رو هم خطاب به آقای مهربون زمزمه میکردن . ز اونجا که عجله داشتم متأسفانه نشد صداشون رو ضبط کنم .
حدود ساعت 1 همونطور که داشتم توی ایوان طلا قدم میزدم دیدم یه دختر کوچولو با حجاب زیبایی نشسته  رفتم جلو و یه شکلات بهش دادم و گفتم آفرین ، همیشه چادر سرت کن . یکدفعه دیدم یه حاج خانمی ( فکر کنم مادربزرگ اون بچه بود ) با خنده میگه منم چادر سرم کردم . گفتم : از شما گذشته که شکلات بگیرید .
حدود ساعت 2:30 یه آقاپسر حدودا 11 ساله اومد و پرسید : ساعت چند نقاره میزنند ؟
گفتمش : 20 دقیقه قبل از طلوع آفتاب شروع میشه و تا طلوع آفتاب ادامه داره که میشه حدود ساعت 6:20 تا 6:40
پرسید : وقت دیگه ای نقاره نمیزنند ؟
گفتم : چرا . بعداز ظهر هم 20 دقیقه قبل از غروب آفتاب تا غروب آفتاب نقاره میزنند .
پرسید : امشب نقاره نمیزنند ؟
گفتم نه . چرا ؟
دیدم با غم میگه : من دوست دارم تا صبح باشم تا صدای نقاره خونه رو بشنوم ولی

بابام میگه بریم هتل .
گفتم : خب فردا بعد از ظهر بیاین حرم تا بشنوید .
گفت : فردا صبح میخوایم بریم .
گفتم : از خود آقا بخواه .....
صبح حدود ساعت 6:20 نقاره ها به صدا دراومدند . دوتا فیلم از نقاره زنی با گوشیم گرفتم که میتونید دانلودشون کنید .
            

جهت دانلود فیلم ابتدای نقاره زنی روی عکس کلیک کنید
                

جهت دانلود فیلم آخر نقاره زنی روی عکس کلیک کنید
               
بعد از طلوع آفتاب دعای ندبه توی رواق امام خمینی ( ره ) شروع شد . منکه تا زمان شروع مراسم خطبه وقت داشتم به تراس آسایشگاه رفتم تا هم خودم از دعا مستفیض بشم و هم برای دلهای پاک شما صدای اون رو ضبط کنم . دعا رو مداح بااخلاص اهل بیت ( علیهم السلام ) حاج آقای میرداماد قرائتش میکرد . البته با نزدیک شدن به زمان مراسم خطبه الاجبار ضبط رو متوقف کردم و با عرض معذرت ناقص هست . ولی بازم خدا رو شکر که توفیق داد همین مقدار هم توی حرم آقای مهربون ، آقا صاحب الزمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) رو صدا بزنم .
                 

جهت دانلود صدای دعای ندبه روی عکس کلیک کنید
                    

                       


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد