دربان حرم آقا علی بن موسی الرضا(ع)
دربان حرم آقا علی بن موسی الرضا(ع)

دربان حرم آقا علی بن موسی الرضا(ع)

صفای دربانی حرم آقای مهربون 25

 

با توکل بر خدا و استعانت و اجازه از مولا و آقای مهربونم میخوام باز از صفای دربانی حرم باصفای آقا بنویسم .

چند وقتی بود که گرچه حرفهای زیادی برای گفتن داشتم ولی توفیق نوشتن نداشتم و الان هم که شروع به نوشتن کردم نمیدونم توفیق تکمیل این پست رو دارم یا نه . ولی امیدوارم امام رئوف و مهربون اجازه بدن تا دلهای پاکتون رو به زیارت حرم باصفاشون ببرم .

روز چهارشنبه 93/09/26 باز توفیق نوکری در حرم باصفای آقا رو داشتم .

حدود ساعت 17 برای تشرف به حرم مطهر به بست شیخ طوسی رفتم . وقتی روبروی تابلوی اذن دخول قرار گرفتم تا اذن دخول بخونم یه خانمی جلو اومد و آدرس باب الجواد ( علیه السلام ) رو پرسید . میخواستم جواب بدم که پرسید : شما خادم حرم هستید؟

گفتم : آره    گفت : تبرکی چیزی ندارید ؟    گفتم : شکلات دارم و یه شکلات بهش دادم

میخواستم آدرس باب الجواد ( علیه السلام ) رو بگم که دیدم بغضش ترکید و اشکهاش جاری شد . آدرس رو گفتم و بعد از خوندن اذن دخول وارد فضای ملکوتی حرم مطهر شدم .

چند قدمی نرفته بودم که یادم اومد یکی از همکارانم گفته بود که وای فای حرم مطهر راه اندازی شده و میشه در حرم مطهر از اینترنت استفاده کرد .

گوشی رو درآوردم و امتحان کردم . دیدم بله خداروشکر وای فای حرم مطهر راه اندازی شده . اما شک داشتم که استفاده از اون جایز هست یا نه . پس به کیوسک اطلاعات رفتم و در این خصوص سؤال کردم . ایشون گفت : وای فای برای استفاده همه راه اندازی شده و میشه از اون استفاده کرد .

پس همونجا یه عکس از حرم مطهر گرفتم و برای دوستانی که عضو واتس آپ هستند فرستادم . ولی از آنجا که به تازگی وای فای حرم مطهر راه اندازی شده و میشه گفت هنوز در مراحل آزمایشی هست لذا بی اشکال نیست و ارسال اطلاعات انجام نشد .

ان شاالله با راه اندازی کامل و بدون اشکال این سیستم در آینده سعی میکنم از حرم مطهر پست بذارم . ( دعا کنید توفیقش رو داشته باشم )

حدود ساعت 18:45 زیارت نیابتی رو بجا آوردم . بعد از زیارت نیابتی این فیلم یک دقیقه ای رو از صحن انقلاب گرفتم تا ان شاالله با دیدنش دلهاتون به زیارت آقا مشرف بشوند .

 

  حدود ساعت 21 به سرپست رفتم . خدمت به زائرین آقا در جلوی کفشداری 2 روزی من بود .

حدود ساعت 22 یکی از همکاران یه عینک رو که پیدا کرده بود بهم داد تا به دفتر امانات بدم و منم تحویل دفتر امانات دادم .

چند دقیقه ای نگذشته بود که دیدم یه خانم با عجله اومد و پرسید : دفتر امانات کجاست ؟ گفتم : چیزی گم کردین ؟ گفت : آره یه عینک چند دقیقه پیش گم کردم . گفتم : چند دقیقه پیش دادمش به دفتر امانات . خوشحال شد و دستهاش رو بالا برد و خدا رو شکر کرد و رفت از دفتر امانات عینکش رو تحویل گرفت .

حدود ساعت 23 داشتم قدم میزدم و با دیدن بچه های کوچولو بهشون شکلات میدادم که دیدم یه خانم اوکد و دوتا شکلات بهم داد و گفت : لطفا اینا رو بگیرید و دوتا شکلات بجاش بدید تا برای مریض ببرم . منم دوتا شکلات بهش دادم و رفت .

ساعت 3 بامداد مجددا به سرپست رفتم . حدود ساعت 4:30 بلندگوهای حرم مطهر شروع به پخش  مناجات سحرگاهی کردند . همیشه نیم ساعت قبل از اذان صبح مناجات سحرگاهی به مدت بیست دقیقه از بلندگوهای حرم مطهر پخش میشه که بسیار زیباست . این دفعه توفیق داشتم این مناجات رو با گوشیم ضبط کرده و در اینجا تقدیمتون میکنم

 

با نزدیک شدن به وقت اذان صبح مأمورین مخصوص فرش ، فرشها رو آوردند تا در جلوی صحن پهن کنند . دوتا خانم که میخواستند به داخل رواقها وارد بشوند با دیدن فرشها شروع به پهن کردن فرشها کردند و آنقدر با شور و اشتیاق اینکار رو انجام میدادند که قابل توصیف نیست .

حدود ساعت 6 صبح که میخواستم پست رو تحویل همکار کشیک هشتم بدم صدای پیرمردی باصفا که روبروی پنجره فولاد مرثیه سرایی میکرد توجهم رو به خودش جلب کرد . وقتی دقت کردم متوجه شدم با زبان ترکی مرثیه سرایی میکنه .

من گرچه حرفهاش رو نمیفهمیدم ولی تحت تأثیر حال خوشش قرار گرفتم .

 

*****************************

پی نوشت :

امروز صبح با بخش صوت و تصویر حرم مطهر تماس گرفتم و معلوم شد وای فای حرم مطهر قابلیت استفاده از اینترنت رو نداره و فقط برای دانلود فایلهای ارائه شده توسط آستان قدس هست .

بدینصورت که پس از اتصال گوشی با وای فای حرم مطهر ، صفحه مرورگر رو باز میکنید و هر آدرسی رو که بزنید وارد صفحه آستان قدس رضوی میشه و میتونید فایلهای صوتی و تصویری و ... رو که قرار داده شده دانلود کنید .

البته اگر فلش همراهتون باشه میتونید اون رو به پورتهای USB که بر روی کیوسکهای راهنمای زائر هست وصل کنید تا این فایلها بصورت اتوماتیک روی فلشتون ذخیره بشه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد