دربان حرم آقا علی بن موسی الرضا(ع)
دربان حرم آقا علی بن موسی الرضا(ع)

دربان حرم آقا علی بن موسی الرضا(ع)

صفای دربانی حرم آقای مهربون 16

صفای دربانی حرم آقای مهربون 16


         
دو هفته بود که توفیق نوشتن " صفای دربانی حرم آقای مهربون " رو نداشتم . توی این دو هفته حرم مطهر نسبتا خلوت بود ( معمولا در فصل زمستان حرم مطهر نسبتا خلوت تره ) .
روز جمعه 1392/11/11 یه مقداری هوای مشهد برفی شده بود و با لطف الهی مقداری برف بارید . چندتا عکس از حرم مطهر و حال و هوای زائرین عزیز گرفتم که تقدیمتون میکنم .
       

             

          
از آنجا که اون ایام مصادف بود با ایام دهه مبارکه فجر ، لذا حرم مطهر رو چراغانی کرده بودند و صحن آزادی بسیار زیبا شده بود بطوریکه توجه همه زائرین رو به خودش جلب میکرد . دو تا عکس زیر رو از صحن آزادی گرفتم ولی بازم اونطوری که باید و شاید نتونستم زیبایی اونجا رو به تصویر بکشم .
            

              

                
روز شنبه وقتی داشتم ایمیل رو چک میکردم دیدم یکی از دوستان از تورنتوی کانادا فرم زیارت نیابتی رو پر کرده بودند . صبح روز یکشنبه 1392/11/27 وقتی برای خدمت به حرم مطهر مشرف شدم جعبه های کوچکی که روی هر کدوم از اونا یه پورت ( درگاه ) USB و یه چراغ آبی رنگی ( LED ) روشن بود روی کیوسک راهنمای زائر توجه من رو به خودش جلب کرد . وقتی از آقای خادم مستقر در کیوسک سؤال کردم فهمیدم اونا رو برای این قرار دادن که زائرین عزیز بتونن برنامه های ضبط شده حرم مطهر رو برای خودشون ضبط کنند . به این صورت که وقتی فلش رو به پورت USB وصل کنید ، بصورت اتوماتیک آخرین برنامه ها و مراسم ضبط شده حرم مطهر براتون در فلش ذخیره میشه .
بنابراین یادتون باشه هر وقت انشاالله به حرم مطهر امام رضا ( علیه السلام ) مشرف شدین فلش همراهتون باشه .
برای شرکت در یه جلسه حدود ساعت 10 مجددا توفیق تشرف به حرم مطهر رو پیدا کردم . ظهر وقتی برای شرکت در نماز جماعت به مسجد گوهرشاد رفتم دیدم یه کبوتر سفید روی گنبد مطهر نشسته .
شب ( حدود ساعت 19 ) وقتی برای زیارت نیابتی به تراس آسایشگاه رفتم دیدم اون کبوتر هنوز روی گنبد مطهر نشسته . منم فوری از یکی از دوستان همکشیکیمون ( آقای دهقان ) که دوربین گوشیش بهتر بود خواهش کردم که یه عکس از اون کبوتر برام بگیره و این عکس رو ایشون گرفتند .
       

                   
وقتی ایشون اومد که عکس بگیره دیدیم یه کبوتر هم کنارمون نشسته . خب ما هم کاری رو کردیم که اگه شما هم بودید همون کار رو میکردید . بلافاصله از اون کبوتر هم ایشون عکس گرفتند .
       

              
موقع زیارت نیابتی بعضی از دوستان حرف دلشون با آقا رو با پیامک ارسال میکنند . بعضی از این پیامها اشک آدم رو در میاره . یکی از اون پیامها که اونشب به دستم رسید پیام زیر بود .

" تو رو خدا راست هستش .....
به آقا بگو منم دعوت کنه
من 20 سالمه و اصلا حرم آقا رو ندیدم

دلم میخواد از نزدیک ببینم
همیشه آرزو دارم ببینم "


اتفاقا این پیام
وقتی به دستم رسید که توی ایوان طلای صحن آزادی و درست روبروی ضریح مطهر آقا مشغول خدمت بودم . منم همونجا رو به ضریح مطهر آقا برای ایشون و همه آرزومندان زیارت حرم مطهر آقا دعا کردم .
اونشب هوا نسبتا گرم بود و فرشهای آویزون جلوی درها رو بالا زده بودند .
یه نکته خیلی جالب برای من ، نوع سؤالات زائرین آقاست . معمولا نزدیک به زمان هر مراسم
بیشتر سؤالات مرتبط با همون مراسم پرسیده میشه . مثلا نماز صبح که تموم میشه خیلی از زائرین در رابطه با نقاره خونه و زمان نقاره زدن و همچنین مراسم غبارروبی سؤال میپرسند .
بعضی سؤالات هم عمومی و همیشگی و بعضی هم اختصاصی است . حدود ساعت 5:30 یه جوون عرب اومده بود و در مورد علمای مدفون در حرم مطهر سؤال میکرد . نکته ای که برام خیلی جالب و در عین حال قابل تأمل بود اینکه ایشون اسامی و محل دفن علمای مدفون در حرم مطهر رو توی گوشیش داشت و وقتی من محل دفن هر کدوم از علما رو میگفتم از روی گوشیش چک میکرد که درست گفته باشم .
حدود ساعت 6:20 مراسم غبارروبی با مداحی حاج آقای هاشمی برگزار شد . خدا توفیق داد این مداحی رو ضبط کردم که در همینجا تقدیمتون میکنم .
             

جهت دانلود مداحی غبارروبی روی عکس کلیک کنید


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد