دربان حرم آقا علی بن موسی الرضا(ع)
دربان حرم آقا علی بن موسی الرضا(ع)

دربان حرم آقا علی بن موسی الرضا(ع)

صفای دربانی حرم آقای مهربون 17


         
هرگاه کارم زار شد گفتم علی موسی الرضا ( علیه السلام )
هر دم دلم بیمار شد گفتم علی موسی الرضا ( علیه السلام )
چون رنج و غم بسیار شد گفتم علی موسی الرضا ( علیه السلام )
چون کارها دشوار شد گفتم علی موسی الرضا ( علیه السلام )
دنیا به چشمم تار شد گفتم علی موسی الرضا ( علیه السلام )
دست من و دامان تو ، درد من و درمان تو
آقا منم مهمان تو ، چشم من و احسان تو
جانم رضا ( ع ) جانم رضا ( ع ) ای جان جانانم رضا ( ع )
دیروز صبح باز شامل لطف و عنایت خاصه آقا قرار گرفتم و برای خدمت در بهشت به حرم مطهر آقا رفتم . البته لطف و عنایات آقا سراسر زندگی همه ما رو در برگرفته ولی این عنایت خاصه ، و لذت و شیرینیش تمام وجود آدم رو احاطه میکنه . انشاالله لذت و شیرینی این نوع عنایت خاص رو تمام عاشقان آقا بچشند .
طبق معمول مراسم خطبه و بعدهم مراسم زیبای غبارروبی داشتیم .
روی تابلو اعلانات آسایشگاهمون بعضی وقتها احادیث و جملات و اشعار آموزنده ای نصب میشه . یکی از اون اشعار رو دیروز اونجا دیدم که عکسش رو در اینجا میبینید
        

      
موقع خروج از حرم مطهر به یکی از کیوسکهای راهنمای زائر مراجعه کرده و با وصل فلش ، اطلاعات خوبی برام کپی شد . وقتی توی شرکت فلش رو بازبینی کردم دیدم تعدادی عکس و پوستر بسیار زیبا از حرم مطهر و همچنین تعدادی احادیث تزئین شده زیبا و چند کتاب الکترونیکی و نیز چندین فایل صوتی زیبا و فیلمهای دعای توسل 92/10/24 و سخنرانی حجةالاسلام صدیقی و حجةالاسلام دکتر ضیایی ( طب سنتی ) برام کپی شده که انشاالله اگر توفیق داشته باشم به تدریج توی وب براتون قرار میدم . بعنوان حسن شروع عکس ابتدای این پست و عکس زیر رو از اون فایلها تقدیمتون میکنم . همچنین قسمتی از مداحی دعای توسل رو تقدیم میکنم و توصیه میکنم حتما دانلودش کرده و گوش کرده و لذت ببرید . فقط بازم میگم از مریضها فراموش نکنید ( مخصوصا امروز یکی از دوستداران آقا پیام گذاشته بودند که برادرشون سرطان داره و دکترها جوابش کردند )
       
جهت دانلود صدای مداحی زیبای دعای توسل روی عکس کلیک کنید
              
عصر نزدیک زمان اذان ( حدود ساعت 17:30 ) به حرم مطهر رسیدم . بعد از نماز به سر پستم در صحن مسجد گوهرشاد رفتم . جلوی راهروی ورودی رواق امام خمینی ( ره ) محل خدمتم بود . کسانی که تا حالا به حرم مطهر مشرف شدند میدونند که اونجا درست روبری ضریح مطهر آقاست . بعد از نماز صدای زیارت زیبای امین الله در صحنهای حرم مطهر طنین انداز شد . منم طبق معمول با گوشیم صدا رو ضبط کردم که در اینجا تقدیمتون میکنم . البته باز صدای خودم که به سؤالات زائرین گرامی جواب میدادم یه مقداری مزاحم هست .
             

جهت دانلود صدای زیارت امین الله روی عکس کلیک کنید

                   
بعد از زیارت امین الله ، سخنرانی و بعدهم حدیث شریف کساء قرائت شد ولی متأسفانه بعد از زیارت امین الله صوت صحن مسجد گوهرشاد توسط مسئولین مربوطه قطع شد و گرچه خودم نسبتا صدا رو میشنیدم ولی برای ضبط کردن کافی نبود . البته مطمئن باشید که همه شما رو که آرزو داشتید در اون لحظات اونجا باشید ، یاد کرده و برای برآورده شدن حاجاتتون دعا کردم .
موقع زیارت امین الله یه خانمی اومده بود و سؤال میکرد که : قطعه ای از بهشت کجاست ؟ و من براش توضیح دادم که این جمله به این حدیث از پیامبر گرامی اسلام ( صلی الله علیه و اله و سلم ) برمیگرده که فرمودند : " بین الجبلین روضة من ریاض الجنة " و بر این اساس ، ضریح مطهر و یا حرم مطهر حضرت رضا ( علیه السلام ) یکی از باغهای بهشته .
یکی از سؤالهایی که معمولا در مسجد گوهرشاد از ما پرسیده میشه اینه که : مسجد گوهرشاد کجاست ؟ و وقتی میگیم : همینجا ، با تعجب میپرسند : داخل مسجد کجاست ؟ و بعد براشون توضیح میدیم که مسجد جامع گوهرشاد با مساجد کنونی ایران متفاوته و از یک صحن و هفت شبستان و چهار ایوان تشکیل شده است . البته اکثرا فکر میکنند ایوان مقصوره ، داخل مسجد گوهرشاده که چند ماهی هست که برای تعمیرات بسته است .
حدود ساعت 21:30 توفیق زیارت نیابتی از طرف عاشقان آقا رو داشتم . این هفته هم توفیق زیارت از طرف یکی از دوستداران آقا از خارج از کشور ( اکراین ) رو داشتم .
ساعت 24 مجددا رفتم سرپست . اما اینبار توفیق خدمت در پایین پای مبارک حضرت ( ایوان طلای صحن آزادی ) رو داشتم .
حدود ساعت 2 بامداد چند لحظه ای فرصت پیدا شد و رفتم کنار ضریح مطهر آقا برای زیارت . واقعا جاتون خالی بود . کنار ضریح آقا نسبتا خلوت بود و راحت دست آدم به ضریح مطهر میرسید . یادتون باشه هر وقت به مشهد اومدین ، سعی کنید بین ساعت 2 تا 2:30 بامداد برای زیارت ضریح مطهر برید چون اون ساعت خلوتترین ساعته و احتمال رسیدن دستتون به ضریح مطهر آقا بیشتره . البته لازم به ذکره که زیارت به دست کشیدن و بوسیدن ضریح مطهر نیست ولی وقتی آدم ضریح مطهر آقا رو میبوسه یه آرامش عجیبی پیدا میکنه انگار که دنیا رو به آدم دادن .
             
       
این روزا ( اواخر سال ) معمولا موقع تعمیرات در حرم مطهره . دیروز که به حرم مطهر مشرف شدم اولین چیزی که توجهم رو به خودش جلب کرد ، پنجره فولاد صحن انقلاب بود که روش رو با تخته پوشونده بودند . وقتی از متصدی صحن در باره علت اینکار سؤال کردم گفت : کاشیهای داخل رو دارن عوض میکنند .
              
         
صبح امروز هم مراسم زیبای غبارروبی با شکوه خاصی برگزار شد .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد